3 Eylül 2010 Cuma

Referandum Durumları


Referandum nedir , hangi oy ne anlama gelir , içerikler nasıl , sonuçları ne olur ?


Bütün bunlar aslında cevabı tek olan ama çarpıtılarak anlatılan şeyler. İnsanlar doğar , öğrenir , inanır , bu arara yaşamına devam eder ve sonunda ölür. Önemli olan insanların bir şeylere inanmaları ve bunu bilgileri , gördükleri gerçekler doğrultusunda yapması. Benim kullanacağım oy "hayır" olacak , buna sebep olarak yüzlerce sebep gösterebilirim fakat en belirgin örneklerden birini şu şekilde açıklayabilirim ;

Evet isteyen tarafın bütün tanıtımları , reklam içerikleri ve iddiaları "özgür" olabilmek , çağdaş olabilmek konusunda. Fakat aynı taraf özgürlükten bahsederken aynı anda "hayır diyenleri tartaklayıp , yaptıkları gösterileri durdurabiliyor , sırf hayır dedikleri için sindirmek için elinden gelen her şeyi yapabiliyor". Ben buna çelişki ya da başka bir şey diyemiyorum çünkü bu çelişki değil yol ayrımı artık. Türkiye bir yol ayrımı içinde ; ya her istediklerini yapacağınız , eylemlerine sonuna kadar inanıp destek vermek zorunda kalacağınız bir tarafı seçeceksiniz ya da kısmen bile olsa özgür olacaksınız. Tabi karar sizin , eğer sırf "adı" özgürlük diye tutsaklığı tercih ederseniz siz bilirsiniz.


Düşünce ışık olsun dilerim.

1 yorum:

Buraya bir şey yazıyorsun , küfür falan olmazsa seviniyorum.