9 Eylül 2010 Perşembe

Bayram Kutlanır


Bayram geldi. Herkes neş'eli , 12 dev adam ve galibiyetleri , a milli futbol takımının kazandığı maçlar ve bunun yanında referandum gerilimi. Hepsi bir yana , bugün bayram.


Küs olanlar barışır mı ya da barışanlar küsmeye cürret edebilir mi bilmiyorum ama bayram neş'e içinde geçmesi gerekendir. Bayram , ne olursa olsun insanların gülümsemek için sebep aradığı zamandır. Kimine göre deliye hep bayramdır , normale göre bazı günler. Ama işte bayram böyledir , her daim bir mutluluk vardır bayramlarda. Bunun dışında firmalar bayram için reklamlar hazırlar -ki coca cola bu konuda en azılı firmadır- onlar sayesinde satış grafiğine ivme kazandırır , kimi firmalar özel kampanyalar hazırlar , çoğu belediye ise seferleri bedava düzenler. Neticede bayram bereket getirir derler , hakikaten kısmen bile olsa getirir.


Anlatmasam olmaz ;


"Küçükken" diye başlayan bayram hikayelerini hiç sevmezdim , ta ki ben de aynı cümleyi kuracak yaşı bulana kadar. Sanırım bunun için çoluk çocuk sahibi olma şartı da yokmuş çünkü 22 yaşında eriştim ben buna. Eskiden bayram öncesi alışveriş telaşı , kimlere gidilecek toplantıları ve bayram zamanı toplanan şekerler - harçlıklar vardı. Bunlar güzel şeylerdi elbet ve onları unuttuk zamanla. Esasında zamanlamamız çok doğru olmadı , olamadı. En azından benim için. Çünkü ben eskileri , 90 ortalarını ve çocukluğumun anılarını özlemeyi pek sevmiyorum. Aslında benim sevmediğim özlemek değil , özlemeyi kabullenmek.
Büyüdükçe o ziyaret edilecek yerler listesi azaldı , toplantılar yerini tartışmaya ve "o gelmedi ben de gitmiyorum" cümlelerine bıraktı. Daha sonra bayram alışverişi bitti , en sonunda şeker yiyemeyecek -en azından isteyemeyecek- ebatlara ulaştık. Ucundan biraz harçlık konusu kalmıştı ki , onu da sakalları Robinson Crusoe boyutunda bir adam'a vermezler. Hem adam olana harçlık mı verilir ?


İşte böyle bir bayram telaşsızlığı var üstümde. Hatta tam olarak bayram kaç gün , arife nedir onları bile bilmiyorum. Üstelik bu sene coca cola reklamlarını bile izlemedim. Özümü eleştirmiyorum ama kendime de kızdığım oluyor. Zaten böyle duygu yüklü blog yazısı yazmayı sevmiyordum , konu nerelere geldi.



Ho ho hoo , yeni bayramınız kutlu olsun ! ( bu böyle değildi sanki ? )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Buraya bir şey yazıyorsun , küfür falan olmazsa seviniyorum.