12 Eylül 2010 Pazar

12 Dev Adam !! ( final vers. )


Türk basketbol tarihi boyunca görülmemiş bir başarı ; takımlar seviyesinde daha önce yakalanmamış bir derece...
12 Dev Adam bugün inanılmaz bir maç sonrası Sırbıstan'ı 82-83 mağlup etti. Aslında maç 82-81 devam ederken yıllar önce bir basketbol anısı olarak uğurlu sayım ilan ettiğim , yıllar yılı bana eşlik eden "83" sayısı bize maçı getiren uğur olur diye düşünüyordum ama bunu babam'a bile söyleyebilecek cesareti gösteremedim. ( bu durumu daha önce 83 puan alıp şampiyon olan Galatasaray macerasında olumlu şekilde yaşamıştım ) Tabi Hidayet o topu taşıyıp Kerem'e verene kadar...


Maçı izlemeye başladığımda 3-2 gerideydik ve neredeyse bütün maç geride seyrettik. Kaçırdığımız boş atışlar , hızlı hücum yaparken kaybettiğimiz toplar , kritik zamanlarda yediğimiz çokça üçlük ve boş döndüğümüz sayısız hücum olmasına rağmen maçı kazandık. Bunun adı elbette inanç , elbette birlik ama bu 12 Dev Adam hakikaten tebrik edilerek uğurlanacak gibi değil. Evet biz biraz hava yakalamayı bekleyen , moral ve destek sayesinde büyük işler başaran bir toplumuz ama böylesine bir başarı için bunlar asla yeterli değil. Zaten bugün -normal şartlarda- en skorer oyuncumuz olan Ersan sadece 6 sayı katkı yapmış olsa bile 83 sayıyı bulmayı başardık ve bu durumu özetliyor. Bana kalırsa maçın kırılma anları ; Ender'in iki tane kritik üçlüğü , Kerem'in skor üretme sıkıntısı yaşadığımız anlarda attığı üçlükler ve elbette Semih'in smacı oldu.

Bunların dışında yine Bogdan Tanjevic'e müthiş planları ve takıma kazandırdığı kimlik için teşekkür etmek şart. Hatta teşekkür ne kelime , daha bile fazlası.



Çok uzun yazılacak bir şey yok esasında , 12 Dev Adam bize mükemmel bir bayram hediyesi verdi. Şu dakikadan sonra elbette kimse 2. olmayı kabul edemez ama bu bile inanılmaz bir başarı. Tabi bu sefer finali kazanırsak "finallleri kazanabilme özelliğini" kazandığımızı anlamış oluruz aslında ve inşallah bunu da başaracağız.




Not : Basketbolcu bir arkadaşım turnuva öncesi "madalya görür müyüz ?" soruma "yok abi o kadarda değil ama çeyrek final görürürüz" demişti. Ben ise "2001 gibi olacağına inanıyorum , görürsün bak" demiştim. Böylede bir havam var yani , artizlik yapmayın.

1 yorum:

  1. Ne demiştik: Türkler uçuyo.
    Teşekkür az. Bu destek bu tezahürat az. Taraftar yanım fena uçtu, yerimde duramaz oldum.
    83 de güzel sayıymış evet.

    YanıtlaSil

Buraya bir şey yazıyorsun , küfür falan olmazsa seviniyorum.