12 Eylül 2010 Pazar

Nemerandum


Aysun Kayacı "Çoban" konusunu dile getirdiğinde , Fazıl Say "Arabesk Yavşaklığı" dediğinde tartışmalar oldu. Vay efendim öyle olur muymuş , yok efendim bu ne demekmiş. Bugün referandum sonuçları bize şunu gösterdi ;

"Çoban" olarak betimlenen , okuma - yazma oranı düşük şehirlerin vatandaşları , kömür yardımı karşılığında oy veren insanlar ve dinledikleri müzikler çoğunlukla "arap" kökenli olan doğu iller bugün evet dediler. Kimseyi yargılamak ya da aşağılamak değil bu fakat durum ortada. Doğu illere yıllardır gitmeyen , ve eğitim sonucu bu durumun olması zaten doğal. Bunun dışında "beli kırılan" çoban'ın "kömür" için oy vermesi de. Asıl şoru şu ; hadi bu insanlar evet diyerek kendileri için kısa vade içinde olumlu bir iş yaptılar ; peki "bilinçli" bir şekilde evet diyen sanatçılar ? Sanatçı...


Referandum sonuçları bakalım neleri değiştirecek , neleri etkileyecek. Bunu hep beraber izleyip göreceğiz ama benim şahsi fikrim okuma - yazma oranı düşük bir ülke'nin yanlış bir karar verdiği yönünde. Üzerine çok fazla konuşulacak bir şey olduğunu düşünmüyorum fakat Kemal Kılıçdaroğlu ile alakalı bir şey söylemek isterim elbet ;



"Darbe olsa tankların önüne ilk ben çıkarım" , "ben oraya giderim ama eğilmem" gibi şeyler söyleyene kadar biraz referandum içeriği ve "neden hayır ?" üzerine konuşmalar yapsaydın , daha sonra gidip "oy" verseydin çok iyi olurdu. E olmadı tabi , o ayrı.

1 yorum:

Buraya bir şey yazıyorsun , küfür falan olmazsa seviniyorum.